29 sep. 2010

Fienden jag inte vill veta av


En hemsk fiende har visat sitt fula plyte igen. Och det värsta är att hitta denne i trosorna.

Mens jäveln.

Jag önskar att du kunde förintas från denna jord och att något magiskt gör att vi kvinnor inte behöver blöda för att kunna klämma ut en unge. Den som kom på den idén borde skjutas. Flera gånger.

Egentligen har jag ingen regelrätt mens utan har fått mellanblödningar. Men kroppens motto verkar vara att:

"Ser det ut som mens, uppträder som mens och luktar som mens så tänker jag
opponera på samma vis som jag alltid gjort då mensen är på besök. Jag ska krampa skiten ur den."


Skulden ligger i det lilla blå pillret jag trycker i mig dagligen, även känt som Provera. Jag tyckte att smärtan började återkomma då jag bara tog en tablett så jag gjorde som Doktor Duktig rekommenderat och ökade med ännu en. Två dagar senare börjar droppandet, krampandet och gråtandet.

Prata med Doktor Duktig som tycker att jag ska återgå till en tablett igen, även då det står i Fass att man ska öka ännu en liten blå smurf då man blöder för att sen sänka dosen då blodet upphört. Men han ansåg att jag skulle dra ner på hormonerna istället. Jag är ju ingen expert (och jag blir aningen mer kritisk till saker och ting då det gör bajj ont) men jag hade nog hellre testat att ta ännu en. Men nu gör jag som doktorn rekommenderar och håller tyst (så gott det går men de generna jag har) (ja mamma, den var riktad till dig).

Mensvärken är väldigt lik de magkramper jag har i vanliga fall. Men det kommer inte lika pulserande. När jag har denna smärtan är det som om en jätte har greppat tag om alla organ som finns inne i buken med sin jätte hand. Och så kramar han och vrider och drar. Det gör väldigt ont med andra ord. Idiot jätte.

Mens är ju inte direkt en rolig överraskning, som då man plötsligt får ett gratis munvatten då man köper en biljardkö, utan det är som om hjärtat stannar då beviset stirrar tillbaka från trosan (väldans prat om mina trosor detta inlägg). Fast det är klart att de gånger man förfärat trott att man varit gravid men sedan fått mens velat ge mensen en tårta och special mjuka bindor med tillhörande tårtfat och inbyggd massageapparatur grej.

Nu hoppas jag bara att den ska försvinna snart. Det är lite deppigt att ha ont igen efter att ha haft flera dagar då man fått mer ork och sluppit ihärdig smärta. Men jag ska ge Proveran tid och en ordentlig chans, även då de fått mig att läcka.


2 kommentarer:

Sandman sa...

Mensa.

mamma sa...

Ja kära dotter ta bara död på din enda mamma ,jag skrattar ihjäl mig.Dör lycklig iallafall! Mensen har fått ett helt ny innebörd nu . Då ska du veta att när du får mens så får jag hjärtstopp!! Tack gode gud för söta lilla dig. Tack för vi tittade på Julia och Julie .Du är bäst1 Älskar dig mamma